U vraagt, wij antwoorden
Ons webcareteam ziet dagelijks de mededelingen, vragen, reacties en verzoeken die op onze eigen gemeentelijke platformen binnenkomen. Vragen en opmerkingen die om een reactie vragen, worden in de meeste gevallen binnen een dag (en vaak zelfs binnen een paar uur) beantwoord. Bovendien pakken we de duizenden meldingen, die jaarlijks via de app BuitenBeter en via het webformulier Melding Openbare Ruimte binnenkomen, alle werkdagen op en werken die zo snel mogelijk af. Mét een terugkoppeling naar de indiener.
Delen van uw activiteit: tag of bericht ons
Wij helpen, via de gemeentelijke socialmediakanalen, graag mee aan de promotie van activiteiten en evenementen. In de regel gebeurt dat door die mededelingen te reposten (via Facebook) of te retweeten (via X voorheen Twitter). De socialmediaredactie van Gemeente Etten-Leur is daarbij wel afhankelijk van wat ons wordt aangereikt. Het is belangrijk dat organisatoren van activiteiten en evenementen eerst zelf de publiciteit zoeken en daarna de gemeente daarop attenderen. Dat kan door de Gemeente Etten-Leur te taggen of te berichten via bijvoorbeeld WhatsApp (06 83081397) of Facebook Messenger. We beoordelen dan of de activiteit in aanmerking komt om te delen via de gemeentelijke kanalen. Wekelijkse, tweewekelijkse en maandelijkse activiteiten zijn er bij bijna alle verenigingen. Die plaatsen we niet. Dat is aan de verenigingen zelf.
Uw reactie of vraag graag direct bij ons melden
Heeft u een vraag voor of over de gemeente Etten-Leur, stel die dan direct aan ons op één van onze gemeentelijke platformen. Kies zelf welk social medium u het liefst daarvoor gebruikt (zie onderaan deze pagina). U krijgt dan een goed en snel antwoord. Dus gebruik @gem_ettenleur op X (voorheen Twitter). Gebruikt u liever Facebook, geen probleem. Like dan onze facebookpagina en tag ons in uw vraag met @gemeente.ettenleur. Volgt u ons op bijvoorbeeld Linkedin of Instagram, dan kunt u ook daarop reageren op onze berichten. Dus meld je direct bij ons en je krijgt antwoord. U kunt natuurlijk ook WhatsApp (06 83081397) of Facebook Messenger gebruiken om uw vraag te stellen.
Gebruik de social media met respect voor elkaar en volgens onze webcareregels
Iedereen is van harte welkom om op onze social media te reageren of een vraag te stellen. Gemeente Etten-Leur vindt het wel heel belangrijk dat dat gebeurt zonder een ander te kwetsen of te beledigen. Respect voor elkaars standpunt is dus een vereiste. Als een reactie of vraag daar niet aan voldoet, spreekt de webcareredactie diegene daar op aan om de reactie aan te passen of te verwijderen. Of de webcareredactie verwijdert het bericht direct. Het noemen van medewerkers van Gemeente Etten-Leur bij naam of aanduiding, is reden om de reactie te verwijderen. U richt zich in uw reactie namelijk tot de gemeente en niet tot of over een medewerker. Het antwoord dat u krijgt, wordt ook gegeven uit naam van Gemeente Etten-Leur. U kunt voor persoonlijke informatie een DM (X voorheen Twitter) of Messengerbericht (Facebook) sturen. Zet nooit persoonlijke gegevens in een openbaar bericht. Wij behandelen ook geen persoonlijke informatie en persoonlijke vragen op de openbare tijdlijnen. Daarvoor zijn er andere mogelijkheden. Ook commerciële mededelingen, aanbiedingen, reclame en het ongevraagd promoten of benoemen van socialmedia-accounts van derden, horen niet thuis op de gemeentelijke social media. Deze kunnen daarom verwijderd worden door de webcareredactie. Reacties waarvan wij de bron of het waarheidsgehalte niet kennen, worden verwijderd. Tenslotte: de berichten op onze social media moeten natuurlijk door zoveel mogelijk volgers begrepen en gevolgd kunnen worden. Dan kunnen namelijk zoveel mogelijk mensen deelnemen aan de discussies op onze platformen en daarop ook goed reageren. Daarom gebruiken we op onze tijdlijnen de Nederlandse taal. Maar natuurlijk kunnen ook berichten in het Engels geplaatst worden. Berichten in andere talen kunnen door de redactie worden verwijderd. U kunt ons een vraag stellen in het Nederlands of Engels. U krijgt dan antwoord in het Nederlands of Engels.
Trots en door
Uit het dagelijkse bereik van onze berichten en uit de reacties op onze antwoorden, blijkt dat onze volgers de manier waarop wij met de social media omgaan erg waarderen. Ook scoren onze socialmedia en onze webcare, zowel regionaal als landelijk, altijd erg goed. Daar zijn we best trots op. Daar komt bij dat de gemeente Etten-Leur het vanzelfsprekend vindt dat we onze platformen zo goed mogelijk inzetten, zodat wij je goed en snel van dienst kunnen zijn.
Volg ons op 7 social media
Facebook
Linkedin
X (voorheen Twitter)
Instagram
YouTube
Pinterest
WhatsApp
U kunt ons een WhatsAppbericht sturen naar nummer 06 83081397.