Alles over onze social media en webcare

Gemeente Etten-Leur beheert maar liefst 10 social media. Van twitter tot linkedin, van facebook tot instagram en van pinterest tot whatsapp. Daarmee bereiken we op dit moment ruim 15.000 personen! En dat aantal groeit per dag. We zetten die platformen al enkele jaren in om te informeren en om te reageren (dat noemen we webcare).

Jij vraagt, wij antwoorden

Ons webcareteam monitort dagelijks alle mededelingen, vragen, reacties en verzoeken die op onze eigen gemeentelijke platformen binnenkomen. Dat zijn er honderden per dag. Vragen en opmerkingen die om een reactie vragen, worden in de meeste gevallen binnen een dag (en vaak zelfs binnen een paar uur) beantwoord. Bovendien pakken we de duizenden meldingen, die jaarlijks via de app BuitenBeter en via het webformulier Melding Openbare Ruimte binnenkomen, alle werkdagen op en werken die zo snel mogelijk af. Mét een terugkoppeling naar de indiener. 

Delen van jouw activiteit: tag of bericht ons

Daar waar mogelijk helpt de gemeente, via de gemeentelijke socialmediakanalen, graag mee aan de promotie van activiteiten en evenementen. In de regel gebeurt dat door die mededelingen te reposten (via Facebook) of te retweeten (via Twitter). De socialmediaredactie van Gemeente Etten-Leur speurt daarvoor dagelijks de social media af om die activiteiten te vinden en te selecteren. Maar we zijn daarbij ook afhankelijk van wat ons wordt aangereikt. Het is belangrijk dat organisatoren van activiteiten en evenementen eerst zelf de publiciteit zoeken en daarna de gemeente daarop attenderen. Dat kan door de Gemeente Etten-Leur te taggen of te berichten via bijvoorbeeld WhatsApp (06 83081397) of Facebook Messenger. We beoordelen dan of de bewuste activiteit in aanmerking komt om te delen via de gemeentelijke kanalen. Activiteiten die we niet kennen, kunnen we niet verder onder de aandacht brengen. Wekelijkse, tweewekelijkse en maandelijkse activiteiten zijn er bij bijna alle verenigingen op het gebied van sport, wijk, senioren, jeugd, muziek enzovoorts. Die plaatsen we niet. Dat is aan de verenigingen zelf. We vermelden de bijeenkomsten wel graag als er speciale invullingen zijn van die verenigingsavonden (bijvoorbeeld door een bijzondere spreker, een opening, een open dag of een bijzondere activiteit). 

Jouw reactie of vraag graag direct bij ons melden

Heb je een vraag voor of over de gemeente Etten-Leur, stel die dan direct aan ons op één van onze gemeentelijke platformen. Kies zelf welk social medium je het liefst daarvoor gebruikt (zie onderaan deze publicatie). Je krijgt dan een goed en snel antwoord. Dus gebruik @gem_ettenleur op twitter. Gebruik je liever facebook, geen probleem. Like dan onze facebookpagina en tag ons in jouw vraag met @gemeente.ettenleur. Volg je ons op bijvoorbeeld linkedin of instagram, dan kun je ook daarop reageren op onze berichten. Dus meld je direct bij ons en je krijgt antwoord. Je kunt natuurlijk ook WhatsApp (06 83081397) gebruiken om jouw vraag te stellen.  

Gebruik de social media met respect voor elkaar en volgens onze webcareregels 

Iedereen is van harte welkom om op onze social media te reageren of een vraag te stellen. Gemeente Etten-Leur vindt het wel heel belangrijk dat dat gebeurt zonder een ander te kwetsen of te beledigen. Respect voor elkaars standpunt is dus een vereiste. Als een reactie of vraag daar niet aan voldoet, spreekt de webcareredactie diegene daar op aan om de reactie aan te passen of te verwijderen. Of de webcareredactie verwijdert het bericht direct. Het noemen van medewerkers van Gemeente Etten-Leur bij naam, kan reden zijn om de reactie te verwijderen. Je richt je in jouw reactie namelijk tot de gemeente en niet tot een medewerker. Je kunt voor een persoonlijke vraag wel een DM (Twitter) of Messengerbericht (Facebook) sturen natuurlijk. Je krijgt dan ook persoonlijk antwoord. Ook commerciële mededelingen, aanbiedingen en reclame horen in de regel niet thuis op de gemeentelijke social media. Deze kunnen daarom verwijderd worden door de webcareredactie. 

Trots en door

Uit het dagelijkse bereik van onze berichten en uit de reacties op onze antwoorden, blijkt dat onze volgers de manier waarop wij met de social media omgaan erg waarderen. Ook scoren onze socialmedia en onze webcare, zowel regionaal als landelijk, altijd erg goed. Daar zijn we best trots op. Daar komt bij dat de gemeente Etten-Leur het vanzelfsprekend vindt dat we onze platformen zo goed mogelijk inzetten, zodat wij je goed en snel van dienst kunnen zijn.

Volg ons op 10 social media

Bekijk en deel je graag foto’s? Ga dan naar pinterest (www.pinterest.com/gemettenleur) of download de app van instagram en volg ons via gemeente_ettenleur (www.instagram.com/gemeente_ettenleur). Je kunt ook terecht op snapchat (gemettenleur).

Lees je graag doorlopend het laatste nieuws en wil je daarop ook kunnen reageren, ga dan naar twitter (http://twitter.com/gem_ettenleur), facebook(www.facebook.com/gemeente.ettenleur) of linkedin(www.linkedin.com/company/gemeente-etten-leur)  Volg je ons het liefst via google+ dan kan dat ook. Ga naar www.google.com/+ettenleur en volg ons.

En ook op tumblr is jouw gemeente actief. Volg ons en deel de blogs en foto’s. Ga naar http://gemeenteettenleur.tumblr.com Op youtube heeft de gemeente Etten-Leur een eigen kanaal. Daarop zetten we onze video’s. 

Je kunt ons ook een WhatsApp sturen naar nummer 06 83081397.

Beeldscherm met oog
Socialmedia 2

Zoeken