Gemeente Etten-Leur neemt de social media en de webcare heel serieus

Gemeente Etten-Leur beheert maar liefst 9 social media. Van twitter tot linkedin, van facebook tot instagram en van pinterest tot snapchat. Daarmee bereiken we op dit moment ruim 14.000 personen! En dat aantal groeit per dag. We zetten die platformen al enkele jaren in om te informeren en om te reageren (dat noemen we webcare).

Jij vraagt, wij antwoorden

Ons webcareteam monitort dagelijks alle mededelingen, vragen, reacties en verzoeken die op onze eigen gemeentelijke platformen binnenkomen. Dat zijn er honderden per dag. Vragen en opmerkingen die om een reactie vragen, worden in de meeste gevallen binnen een dag (en vaak zelfs binnen een paar uur) beantwoord. Bovendien pakken we de duizenden meldingen, die jaarlijks via de app BuitenBeter en via het webformulier Melding Openbare Ruimte binnenkomen, alle werkdagen op en werken die zo snel mogelijk af. Mét een terugkoppeling naar de indiener.

Jouw reactie of vraag graag direct bij ons melden

Heb je een vraag voor of over de gemeente Etten-Leur, stel die dan direct aan ons op één van onze gemeentelijke platformen. Kies zelf welk social medium je het liefst daarvoor gebruikt (zie onderaan deze publicatie). Je krijgt dan een goed en snel antwoord. Dus gebruik @gem_ettenleur op twitter. Gebruik je liever facebook, geen probleem. Like dan onze facebookpagina en tag ons in jouw vraag met @gemeente.ettenleur. Volg je ons op bijvoorbeeld linkedin, google+ of instagram, dan kun je ook daarop reageren op onze berichten. Dus meld je direct bij ons en je krijgt antwoord.

Gebruik de social media met respect voor elkaar en volgens onze webcareregels 

Iedereen is van harte welkom om op onze social media te reageren of een vraag te stellen. Gemeente Etten-Leur vindt het wel heel belangrijk dat dat gebeurt zonder een ander te kwetsen of te beledigen. Respect voor elkaars standpunt is dus een vereiste. Als een reactie of vraag daar niet aan voldoet, spreekt de webcareredactie diegene daar op aan om de reactie aan te passen of te verwijderen. Of de webcareredactie verwijdert het bericht direct. Het noemen van medewerkers van Gemeente Etten-Leur bij naam, kan reden zijn om de reactie te verwijderen. Je richt je in jouw reactie namelijk tot de gemeente en niet tot een medewerker. Je kunt voor een persoonlijke vraag wel een DM (Twitter) of Messengerbericht (Facebook) sturen natuurlijk. Je krijgt dan ook persoonlijk antwoord. Ook commerciële mededelingen, aanbiedingen en reclame horen in de regel niet thuis op de gemeentelijke social media. Deze kunnen daarom verwijderd worden door de webcareredactie. 

Trots en door

Uit het dagelijkse bereik van onze berichten en uit de reacties op onze antwoorden, blijkt dat onze volgers de manier waarop wij met de social media omgaan erg waarderen. Ook scoren onze socialmedia en onze webcare, zowel regionaal als landelijk, altijd erg goed. Daar zijn we best trots op. Daar komt bij dat de gemeente Etten-Leur het vanzelfsprekend vindt dat we onze platformen zo goed mogelijk inzetten, zodat wij je goed en snel van dienst kunnen zijn.

Volg ons op 9 social media

Bekijk en deel je graag foto’s? Ga dan naar pinterest (www.pinterest.com/gemettenleur) of download de app van instagram en volg ons via gemeente_ettenleur (www.instagram.com/gemeente_ettenleur). Je kunt ook terecht op snapchat (gemettenleur).

Lees je graag doorlopend het laatste nieuws en wil je daarop ook kunnen reageren, ga dan naar twitter (http://twitter.com/gem_ettenleur), facebook(www.facebook.com/gemeente.ettenleur) of linkedin(www.linkedin.com/company/gemeente-etten-leur)  Volg je ons het liefst via google+ dan kan dat ook. Ga naar www.google.com/+ettenleur en volg ons.

En ook op tumblr is jouw gemeente actief. Volg ons en deel de blogs en foto’s. Ga naar http://gemeenteettenleur.tumblr.com Op youtube heeft de gemeente Etten-Leur een eigen kanaal. Daarop zetten we onze video’s. 

Beeldscherm met oog
Socialmedia

Zoeken